De winnaars en verliezers in het gevecht van Black Friday

De strijd rondom de Black Friday gekte

Thanksgiving een belangrijke feestdag in de VS. Het is de dag om je blijk van waardering te tonen, aan vrienden, familie en kennissen. Maar natuurlijk ook bekend om de stuffed turkey, en niet te vergeten de dag na Thanksgiving; Black Friday. De dag waarin iedere shopaholic tekeer gaat om de beste deals met de laagste kortingen te vinden in winkels en online. Deze Infographic geeft een mooi beeld weer van het ontstaan en de ontwikkeling van de shop feestdag Black Friday.

 

Black Friday in cijfers

$77,31 is de geschatte verkoop voor Black Friday 2016. Dit is een gigantisch bedrag, het is zelfs nog hoger dan het BBP van Estland, Albanië, Mongolië, Zimbabwe en Jamaica samen. Van dit geld bedrag kun je 7.000.000 dieren redden uit asielen, en deze dieren ook nog eens 10 jaar lang voeden.

 

Het verhaal achter Black Friday

De term ‘Black Friday’ werd voor het eerst gebruikt door politieagenten uit Philadelphia om de chaos op de dag na Thanksgiving te beschrijven. Eind jaren 80 gaven retailers de term ‘Black Friday” een nieuwe betekenis als de dag dat retailers eindelijk winst behaalde voor het jaar; van rode cijfers naar zwarte cijfers. Black Friday groeide uit tot een multi-shopping event. Op zoek naar de beste deals.

 

Wie zijn de strijdlustige koopjesjagers op Black Friday

In 2015 lag de gemiddelde leeftijd van onze dappere Black Friday shoppers tussen de 35 en 54 jaar, de meerderheid hiervan was vrouw. 2015 was ook het eerste jaar dat er meer bestellingen zijn gedaan via een tablet, dan desktop.

 

Wie zijn de Winnaars en wie de Verliezers op Black Friday

Niet alleen de strijd tussen de consumenten om het beste product is moordend. De retailers doen ook hun best om de klanten naar hun winkels te lokken met de beste deals en de laagste kortingen. De strijdlustige shoppers van Black Friday zijn over het algemeen de echte winnaars.

 

Er moet uiteraard ook stil gestaan worden bij de slachtoffers van Black Friday. John Lewis bijvoorbeeld; per minuut dat zij hun website offline hadden staan op Black Friday, verloren zij 75,000 pond aan Sales. De Black Friday shopaholics gaan de strijd ook niet zonder gevaar in, sinds 2006 zijn er namelijk al 98 shoppers gewond geraakt tijdens het vinden van de beste deals. Gedurende de gehele geschiedenis van Black Friday zijn er zelfs 7 mensen overleden. Onthoud dus altijd regel nummer één van iedere strijd: Stay Alive.

 

Geen eind in zicht

Black Friday wordt steeds populairder, en heeft nu zelfs voet gezet in Europese landen als de UK, Nederland, Spanje en nog veel andere landen. Wil je meer weten over de geschiedenis en ontwikkelingen van het welberuchte Black Friday gebeuren, bekijk dan nu de Winnaars en verliezers  van Black Friday infographic.

 

Gebruik de onderstaande HTML code om de infographic over Black Friday te delen op je site.

 

dec 2, 2016